Activități posibile de realizat mentor-debutant pe parcursul unui an școlar
Data: 15-20 august, la două săptămâni înainte de începerea anului
şcolar
Faza: anticipare
Activităţi posibile:
- telefon sau scrisoare pentru contactul informal
- întâlnire informală
- prezentare informală a cadrului de desfăşurare a activităţii viitoare
Data: 20-31august, o săptămână înainte de începerea anului şcolar
Faza: anticipare
Activităţi posibile:
- prezentarea şcolii /orarului şi a politicii şcolii privitoare la activităţile
de învăţare în cadrul
diverselor discipline
- începerea unei relaţii de dezvoltare
profesională bazată pe încredere şi colaborare
- orarul întâlnirilor de lucru
Data: septembrie,
prima zi de şcoală
Faza: anticipare
Activităţi posibile: introducere în activităţile şcolii
Data: septembrie, după 1-2 săptămâni de şcoală
Faza: anticipare
Activităţi posibile: - rezolvare de probleme apărute, legate de
dificultăţile apărute, sprijin pentru formularea obiectivelor aferente
activităţilor ce vor urma;
Data: septembrie - octombrie
Faza: anticipare spre supravieţuire
Activităţi posibile: - începerea lucrului la planul de dezvoltare
profesională
Data: octombrie
Faza: supravieţuire
Activităţi posibile: - întâlniri cu mentorul sau alţi profesori cu
experienţă pentru a discuta tehnici de economisire a timpului
- furnizarea unei game largi de strategii
didactice prin:
a) frecventarea
unui curs de perfecţionare adecvat;
b) observarea unor practici eficiente la mai mulţi
colegi cu experienţă.
Data: noiembrie
Faza: deziluzie
Activităţi posibile: - schimb de experienţă şi soluţii cu mentorul
sau alţi profesori cu experienţă din şcoală
- discuţii de susţinere
Data: noiembrie
Faza: deziluzie
Activităţi posibile: - participarea la
consilii profesorale, workshop-uri, activitatea metodică din şcoală
- întâlniri pentru rezolvarea
problemelor
Data: decembrie
Faza: deziluzie
Activităţi posibile: - discuţii privind
probleme apărute
- explicaţii privind evaluarea elevilor şi raportarea rezultatelor către
părinţi
- sărbătorirea aspectelor de succes
Data: ianuarie
Faza: revenire/revigorare
Activităţi posibile: - reconsiderarea
planului de dezvoltare profesională
- stabilirea
obiectivelor semestrului al II-lea
- concluzii cu privire la
evaluare
Data: februarie
Faza: revenire/revigorare
Activităţi posibile: - oferirea de oportunităţi de participare la
cursuri de perfecţionare
-
predare
în echipă
-
discuţii
privind performanţele elevilor
Data: martie
Faza: revenire/revigorare
Activităţi posibile: - analiza performanţelor elevilor şi
explorarea relaţiilor cauză-efect
- furnizarea de informaţii, explicaţii pentru performanţele elevilor şi
pentru şedinţele părinţi-elevi
Data: aprilie
Faza: revenire/revigorare spre reflecţie
Activităţi posibile: - discuţii pe marginea activităţilor şcolare
şi extraşcolare
- analiza progreselor privind dezvoltarea
profesională
Data: mai
Faza: revenire/revigorare spre reflecţie
Activităţi posibile: - identificarea succeselor
- facilitarea conexiunilor dintre stadiile
de învăţare parcurse şi deciziile viitoare privind învăţarea
- verificarea finală
a rapoartelor şi a explicaţiilor pentru părinţi
Data: iunie
Faza: anticipare
Activităţi posibile: - sărbătorirea realizărilor
- înregistrarea
performanţelor elevilor
- reflecţia şi
identificarea obiectivelor activităţilor viitoare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu