duminică, 8 octombrie 2017

Activități posibile de realizat mentor-debutant -INDUCAS

Activități posibile de realizat mentor-debutant pe parcursul unui an școlar

            Data: 15-20 august, la două săptămâni înainte de începerea anului şcolar
Faza: anticipare
Activităţi posibile: - telefon sau scrisoare pentru contactul informal
       - întâlnire informală
       - prezentare informală a cadrului de desfăşurare a activităţii viitoare


            Data: 20-31august, o săptămână înainte de începerea anului şcolar
Faza: anticipare
Activităţi posibile: - prezentarea şcolii /orarului şi a politicii şcolii privitoare la activităţile de                    învăţare în cadrul diverselor discipline
        - începerea unei relaţii de dezvoltare profesională bazată pe încredere şi colaborare
      - orarul întâlnirilor de lucru

Data: septembrie, prima zi de şcoală
            Faza: anticipare
Activităţi posibile: introducere în activităţile şcolii


            Data: septembrie, după 1-2 săptămâni de şcoală
            Faza: anticipare
            Activităţi posibile: - rezolvare de probleme apărute, legate de dificultăţile apărute, sprijin pentru formularea obiectivelor aferente activităţilor ce vor urma;
           
            Data: septembrie - octombrie
            Faza: anticipare spre supravieţuire
            Activităţi posibile: - începerea lucrului la planul de dezvoltare profesională

            Data:  octombrie
            Faza: supravieţuire
            Activităţi posibile: - întâlniri cu mentorul sau alţi profesori cu experienţă pentru a discuta tehnici de economisire a timpului
                                    - furnizarea unei game largi de strategii didactice prin:
a)  frecventarea unui curs de perfecţionare adecvat;
b) observarea unor practici eficiente la mai mulţi colegi cu experienţă.

            Data: noiembrie
            Faza: deziluzie
            Activităţi posibile: - schimb de experienţă şi soluţii cu mentorul sau alţi profesori cu experienţă din şcoală
                                            - discuţii de susţinere

Data: noiembrie
            Faza: deziluzie
            Activităţi posibile: - participarea la consilii profesorale, workshop-uri, activitatea metodică din şcoală
                                             - întâlniri pentru rezolvarea problemelor


            Data: decembrie
            Faza: deziluzie
            Activităţi posibile: - discuţii privind probleme apărute
         - explicaţii privind evaluarea elevilor şi raportarea rezultatelor către părinţi
        - sărbătorirea aspectelor de succes

            Data: ianuarie
            Faza: revenire/revigorare
            Activităţi posibile: - reconsiderarea planului de dezvoltare profesională
                           - stabilirea obiectivelor semestrului al II-lea
                                             - concluzii cu privire la evaluare                 
           
Data: februarie
            Faza: revenire/revigorare
            Activităţi posibile:    - oferirea de oportunităţi de participare la cursuri de perfecţionare
-        predare în echipă
-        discuţii privind performanţele elevilor

            Data: martie
            Faza: revenire/revigorare
            Activităţi posibile: - analiza performanţelor elevilor şi explorarea relaţiilor cauză-efect
        - furnizarea de informaţii, explicaţii pentru performanţele elevilor şi pentru şedinţele părinţi-elevi

            Data: aprilie
            Faza: revenire/revigorare spre reflecţie
            Activităţi posibile: - discuţii pe marginea activităţilor şcolare şi extraşcolare
                                      - analiza progreselor privind dezvoltarea profesională

            Data: mai
            Faza: revenire/revigorare spre reflecţie
            Activităţi posibile: - identificarea succeselor
- facilitarea conexiunilor dintre stadiile de învăţare parcurse şi deciziile viitoare privind învăţarea
                           - verificarea finală a rapoartelor şi a explicaţiilor pentru părinţi
                      
Data: iunie
            Faza: anticipare
            Activităţi posibile: - sărbătorirea realizărilor
                           - înregistrarea performanţelor elevilor
                          - reflecţia şi identificarea obiectivelor activităţilor viitoare


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu