sâmbătă, 15 iunie 2019

”MY SCHOOL, MY DREAMLAND” -Proiect eTwinning –Grupa mare B- Ștrumfii , 2018-2019





Scopul proiectului a fost acela de a crea oportunități prin care să crească și să se dezvolte experiența de comunicare copiilor, de a facilita abilitățile sociale prin implicarea într-un proiect comun; dezvoltarea competențelor și abilităților de utilizare a limbii engleze și a instrumentelor digitale; cultivarea creativității și conștiinței critice. În proiect au fost implicate 5 țări: Italia, Grecia, Turcia, Republica Cehă și România.
Obiectivele acestui proiect au urmărit: cultivarea abilităților copiilor de a gândi critic despre școlile proprii, oferirea posibilității copiilor de a crea o producție comună, cultivarea imaginației copiilor referitor la școlile pe care și le doresc, dezvoltarea creativității prin realizarea unei mascote, îmbunătățirea competențelor de comunicare ale copiilor într-o limbă străină prin intermediul scrisorilor, videoconferințelor, prin intermediul tuturor activităților proiectului, dezvoltarea abilitățile digitale ale copiilor-prin crearea unei schițe de animație utilizând instrumentele Web 2.0.

          Proiectul s-a derulat pe parcursul unui an școlar, având un program bine stabilit. În septembrie –octombrie fiecare partener a realizat un Logo pentru proiect, copiilor li s-au creat conturi în Twin Space și au votat pentru Logo-ul favorit, Totodată, copiii au realizat desene cu școala pe care și-o doresc, alcătuindu-se o broșură comună cu desenele și explicațiile copiilor. Broșura poate fi accesată: https://www.canva.com/design/DADIgSJ1OFo/UjC1hyaipjvNV_cxYr5qGQ/edit

În noiembrie-decembrie-ianuarie, au fost programate trei activități:
1.Crearea de către fiecare partner a unei mascote reprezentative pentru fiecare țară: Păcală –România, Pinocchio-Italia, Pepee-Turcia, Athena-Grecia și Pat și Mat-Republica Cehă.
2. Crearea unei machete 3 D a unei săli de clasă, laborator, curtea de joc, etc. aunei școli ”de vis”. Profesorii s-au întâlnit on-line și s-a decis care machete va fi realizată. Copiii din România au ales curtea de joc. 

3. Întâlnire online între copii-prezentarea mascotelor și a machetelor 3D.
În februarie, copiii au realizat scrisori despre școala lor, scrisori care au fost trimise fiecărui partener. Accesați link-ul : https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=dnEoZ4h94l8

În martie-aprilie, copiii au învățat noțiuni despre codare. Fiecare mascotă a fost realizată, utilizând coduri de culoare.
În luna mai, copiii au realizat cu ajutorul aplicației Scratch, o scurtă poveste, în care mascotele țărilor partenere erau principalele personaje, prezentând prin scurte dialoguri, școala pe care au realizat-o copiii în machetele 3D. Fiecare țară a realizat o parte a poveștii- a începu Grecia,a continuat Italia, România, Turcia și Republica Cehă.

Copiii s-au întâlnit online, au jucat un joc interactiv, părinții au fost invitați în proiect, evaluând activitatea copiilor, pe parcursul acestui an.

Proiectul poate fi vizualizat accesând link-ul https://twinspace.etwinning.net/74134/home.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu